Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I15v81o 19B50o36u84š21e

13. 9. 2021 1:33

Kort je ett-slovo. Množné číslo tedy buď kort nebo korten. Ne korter.

0 0
možnosti
Foto

Jenže to je množné číslo - ne jedna ;-)

0 0
možnosti

J60a20n 71M11a59r84e94k

11. 9. 2021 21:36

Bergen, pane Drahonovský, to je můj sen. Ještě jsem se nedostal k tomu tam zajet (žiju v Kanadě) ale při mé pověstné smůle (Honza Marek syndrom) tam bude zrovna lejt jako z konve...

Mám rád i hudebního skladatela Eduarda Griega, jeho klavírní lyrické skladby, Peer Gynt, taková 'Intimní' hudba, jeho kantáta Olav Trygvason...tu jsem před dávnými lety slyšel přednést ve Smetanově síni estonským mužským sborem dirigent pan Ernesaks..to byla lahůdka, také jsem to kdysi dávno zpíval v evangelickém mužském sboru Církve bratrské..a pak jsem ji slyšel v norském filmu 'Syn přístavu' pan Grieg je právě z Bergenu..a literatura...Ronald Fangen "Anděl světla" nebo Trygve Gulbrandsen.. Věčně zpívají lesy, Není jiné cesty, to jsou norské skvosty. Vám karma

2 0
možnosti
Foto

Děkuji za slova chvály, pane Marku!

Jestliže jste z Kanady zvyklý na déšť, Bergen vás nepřekvapí :-D Já měl tedy zatím kliku na hezké počasí...

Edvard Grieg je super, sice operu jako žánr moc nemusím, ovšem Peera Gynta si čas od času pustím. Prostě ta inspirace fjordy a nekonečnými lesy je tam znát. Norsko je i zemí s nesmírně silnou tradicí jazzu.

Ovšem nejvíce mne dostává folk-rockové ztvárnění lidových norských písní skupiny Gåte, zatím se mi to ještě neoposlouchalo.

Věčně zpívají lesy a Není jiné cesty jsou boží, četl jsem jedním dechem. Toho Fangena neznám, mrknu, díky za tip.

Mějte se hezky!

0 0
možnosti

V příštím životě tam a na Island zajedu, prima info, těším se na další díly:-)R^

1 0
možnosti

Krasna zeme, krasne obrazy, ale co je to platne, kdyz tam kradou ceske deti.

0 0
možnosti
Foto

Každá země má svou stinnou stránku, i ta naše. Nemá smysl se tím zabývat, žít bych tu asi nechtěl, ovšem za tuto možnost pobytu jsem rád :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 268x
Jsem učitel na univerzitě, věčný student, pisálek fejetonů, povídek, básní. Mám rád výpravy na tajemná místa, jízdu tramvají, popíjení vína a dekadentní poezii.

Seznam rubrik